Mavi Beyaz Deniz Yolculugu

Gemi Seyahati ve Dikkat Edilmesi Gerekenler
Yunan Adalarından Hatıralar
Çeşme Limanından Yunan Adalarına

2015 Nisan ayında yaptırdığımız Rezervasyon ile 13 Ağustos 2015 de İzmir Çeşme Limanından Etstur Aegean Paradise Yüzen Otel ile muhteşem bir yolculuk yaptık.
Yolculuğumuz ;
Benim için ilk oluşu , acemiliklerimiz ve tecrübelerimizden bahsedeceğim sizlere
Yazımı okurken karar verir yada zaten gitmek istiyorsanız önerilerimi okuyun lütfen. - :)
Grub olarak gittik. Ben ,komşum ve oğlu aynı odada kaldık. Eğer ücreti merak ediyorsanız bu konuda sizlere rakam veremiyorum. Oda konumuna ve yatak sayısına göre değişiyor.Toplam 5 odamız vardı .

İlk Durak Çeşme Limanı
Antalya'dan Çeşme'ye
Antalya gece yolculuğu ve sabahın ilk ışıkları ile Çeşme Limanı.

Bavullarımızı verdik ve pasaport kontrolü için sıraya girdik.Bizlere adımıza düzenlenmiş kart verildi ve pasaportlarımız alındı. Dönüşte geri verildi. Gemi yol almadan saat 14,00 de bizlere can yelekleri ile tatbikat yaptırıldı.. Personel ve yolcularla 3. güvertede toplandık.
İşte yola çıkmadan önce yapılması gerekenler .
  • Cep Telefonunuzu Yurt dışı aramalarına kapalı ise açtırmanız.
  • Yanınıza kara gezilerinde kullanmak üzere su alabilirsiniz.
  • Yiyecek konusunda endişeniz olmasın. Gemide herşey var. Yemek saatlerimizi geziye göre  ayarlıyorlar.
  • Bavulunuzda her gün için bir-iki  kıyafet olması yeterli. Akşam yemeklerinde daha özenli olmalısınız :)
  • Mutlaka Euro Para bulundurmalısınız. Kara turları için ayrıca rehber ücreti ödeniyor.Fakat kendinizde gezebilirsiniz. Her harcamanız için Euro gerekecek. Kredi kartı da kullanılıyor.
  • Biz 3 ada gezdik İlk ada Gece hayatı Olan Mikonos. Bodrum geceleri gibi burada hayat gece 12 den sonra başlıyor. Gemiden özel botlar, deniz otobüsleri ile adaya taşınıyoruz . Belli saatlerde de dönüşünüz gerçekleşiyor.
  • Gemi mükemmel ve her anını dolu dolu yaşamanızı tavsiye ederim. Gösteriler, solo konserler, animatör eğlenceleri, her daim piyano ve güzel canlı müzik. Gece disko ve çorba servisi .. Sabaha kadar vakit geçirirken aynı zamanda yol alıyorsunuz.
Şimdi Mikonos adasından biraz söz etmek istiyorum. Akşam saat 20 den itibaren Mikonos adasına götürüldük. İsteyen tur rehberleri ile isteyenler kendi imkanları ile gezdi. Ada deniz kenarına kurulan barlardan sonra daracık sokaklarında beyaz Mavi boyalı yolları ve evleri ile yel değirmenleri , dar sokaklarından dolayı olduğunu düşündüğümüz küçük araçlarından ibaret. Yeşil yok denecek kadar az.
Taverna , gece yaşantısı çok çok eğlenceli olmasına rağmen. Bir tane dahi polis yok. Halk yabancılara karşı hizmeti ön planda tutuyor.
Yunan Adaları bayraklarından rengini alan Mavi Beyaz üzerine binalarını ve sokaklarını her sezonda yeniden beyaz mavi boyadıkları ve mavi kubbeleri olan kiliseleri ile de ünlü..
Halk sokak aralarında,kapı önlerinde oturuyor. Birbirine bitişik binalarda kale gibi örmüşler kendilerini .

İkinci günümüz Güzel bir kahvaltı ile başladı ve Santorini Adasına gidiyoruz. Çok ilginç yapılanması ve önden bakınca kayalıklarda beyaz beyaz binalar, yine kara topraklı falezler , tek bir yeşillik yok . Limandan teleferikle adanın üzerine çıkıldığında ise koca bir kasaba ile karşılaşıyorsunuz.
Burası Mikonos 'a göre daha modern ve şehir yapılanması var. Plajları , köy yolları yine tek tük ağaçlardan ibaret.
Büyük Volkanik Patlama ile oluşmuş. Deniz seviyesinin 300 m yüksekliğinde Başkenti Thira dır.

Santorini merkezi gezdikten sonra otobüslerle Pilajına gittik. Siyah topraklı kumsalı olan plajda yağmura yakalandık ve tekrar dönüşe geçerken , birkaç plaja daha uğradık. Merkeze geldikten sonra biz teleferikle limana indik. Dileyenler katırlarla , dileyenler yürüyerek indiler. Katır ve Teleferik 5 eoru . Hafta sonu olduğu için belki fakat 1 kişiden gidiş dönüş 10 Euro aldıklarını düşünürsek kesinlikle turizm sezonunda Katırlar ve Teleferik işletmecileri çok iyi kazanıyorlar :)

Gemiye geri döndüğümüzde yemek vakti gelmişti. Her zamanki gibi güzel akşam yemeğimizi yedik ve eğlenceli ortamda gecemiz nasıl geçti bilemedik. Yüzen Otel bence en muhteşemi .

Üçüncü gün Rodos adasına demir attık. Uyandığımızda Rodos adasına bakıyorduk ve ilk gözüme çarpan camiler oldu. İlk kez cami ve yeşillik görebilmiştim...
Limana yaklaşmıştık . Kahvaltıdan sonra direk Rodos topraklarına indik.
Rodos kalenin içinde yerleşmiş küçük , şirin deniz kenarında bana Alanya'yı hatırlatan fakat tarihi bozulmadan yerleşilmiş bir ada.
Rodos adasının önce çarşısında dolaşmaya karar verdik. Dilersek rehber eşliğinde dolaşabiliyorduk . Bu şekilde tercih ettik. Rehbere ayrıca ödeme yapmak gerekiyordu. Açıkcası tek yadırgadığımda bu durumdu. Etstur yetkililerine de bu durumu bildirdim. Ücretimizin içinde rehber ücreti olsa bizlerde tabi rehberle gezmek isterdik.
Limandaki Yel Değirmenleri,Şövalyeler caddesi ,arkeoloji müzesi, Grand Masters Sarayı, Hipokrat Meydanı, Kelebekler vadisi, Saat Kulesi, Kanuni Sultan Süleyman Cami, Mandraki Limanı,
İbrahim Paşa Camii, Mustafa Paşa hamamı ve 2 defada yemek molası verdik. Türkçe bilen Rodos da yaşayan işletmecilerle tanıştık.

Sürekli fotoğraf çekmeme rağmen bazı güzel fotoğrafların kişisel olduğunu farkettim. Bazı fotoğraflarda çok duygulandım.
ikinci gün sabahı gemi personelinin kahvaltıdan sonra yaptığı bayrak töreni süperdi .
17 farklı ülkeden gemide çalışan personelin bayrakları ile 8. güvertede yaptıkları bayraklı geçit töreni sonunda 10. Yıl Marşımızı toplu halde söylememiz ve gözyaşlarımızla son buldu. Bütün bayraklar bir arada ekmek parası peşinde olan dost ülke gençleri.

SANTORİNİ

Şimdilik aktarabildiklerim bu kadar . Zaman zaman Yazılarımda yine hatıralara yer vermek isterim.
Emeği geçen herkese çok teşekkürler.